وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

مشاور عالی وزیر بهداشت در اجلاس مديران روابط عمومي دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور، سازمان های تابعه و مسئولين روابط عمومي ستادی:

پاسخگویی، وجه مشخصه يك روابط عمومی موفق است


مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: روابط عمومی ها در بسیاری مواقع خط مقدم سازمان محسوب شده و مسئولیت بسیاری از مشکلات سازمان را برعهده گرفته و پاسخگو هستند. بنابراین جایگاه عزت مندی دارند.


به گزارش وبدا؛ دکتر محمداسماعیل اکبری در اجلاس مديران روابط عمومي دانشگاه ها و دانشكده های علوم پزشكی سراسر كشور، سازمان های تابعه و مسئولين روابط عمومي ستادی، بیان کرد: از خصوصیات کلی روابط عمومی ها در سازمان ها، این است که عالم و عامل به اخبار و مطالب بوده و قدرت انتشار مطالب را برای گروه های مختلف هدف داشته باشند. انتشار مطالب، باید متناسب با نیاز سه گروه هدف از جمله، مردم، سیاستگذاران و سیاستمداران و مجریان صورت گیرد. هر روابط عمومی که توانست این هماهنگی را درون سیستم ایجاد کرده و ارتباط موثری بین گروه های هدف ایجاد کند، موفق خواهد بود.

مشاور عالی وزیر بهداشت در ادامه، افزود: روابط عمومی ها در بسیاری مواقع خط مقدم سازمان محسوب شده و مسئولیت بسیاری از مشکلات سازمان را برعهده گرفته و پاسخگو هستند. بنابراین جایگاه عزت مندی دارند.

دكتر اكبري با بیان اینکه روابط عمومی های دانشگاه های علوم پزشکی کشور در فاز اطلاع رسانی بسیج ملی کنترل فشارخون، عملکرد خوبی داشتند، افزود: سالانه حدود 97 هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری های منتسب به پرفشاري خون، جان خود را از دست می دهند، لذا وزارت بهداشت بر نقطه حساسی تمرکز و اقدام به برگزاری بسیج ملی کنترل فشارخون کرد. در این زمینه، دانشگاه های علوم پزشکی همکاری بسیار خوبی داشتند. اما آنچه در حال حاضر اهمیت دارد، این است که کار روابط عمومی ها در این زمینه به اتمام نرسیده است، چراکه در این کمپین، 2 میلیون و 600 هزار مورد جدید مبتلا به فشارخون بالا و حدود 10 میلیون مورد در معرض خطر، شناسایی شده است، بنابراین مراقبت، درمان، آموزش و محافظت از سلامت این افراد جزو اولویت های برنامه قرار دارد./٢٠٧

نسخه چاپي ارسال به دوست

يکشنبه ١٣ مرداد ١٣٩٨ - ١٤:٢٦ / شماره خبر: ١٩٣٧٥٣ / تعداد نمايش: 667

برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج